نوشته‌های تازه
آخرین دیدگاه‌ها
چند نکته درباره ماه رمضان و کودکان
یکشنبه, 5 خرداد 1398

از وقتی ماه رمضان شده، بابا دیگه دوستم نداره. دیگه باهام بازی نمیکنه. مامان هم به جای اینکه برای من قصه بگه یه کتاب دستش گرفته و همش همون رو میخونه. هیچکدوم هم که با من صبحانه و ناهار نمی خورن. تازه هر چی به بابا میگم منو ببر پارک میگه حوصله ندارم…

بچه ها همیشه به توجه و رسیدگی ما نیاز دارند حتی وقتی روزه دار هستیم و تشنگی و گرسنگی رمقی برایمان نگذاشته است. ماه میهمانی خداست و باید این میهمانی برای بچه ها هم شیرین و خاطره انگیز باشد.
۱. بچه ها پذیرایی از مهمان را دوست دارند. خوب است میهمان دعوت کنیم و افطاری بدهیم و بچه ها را در آماده کردن افطاری و پذیرایی از مهمان مشارکت بدهیم.
۲. به فرزندمان پیشنهاد بدهیم که با چند نفر از دوستانش روزه کله گنجشکی بگیرند و برای آنها سفره افطاری پهن کنیم تا با هم افطار کنند.
۳. چقدر خوب می شود که گاهی سفره افطاری را در پارک پهن کنید و بعد از افطار یک دل سیر با هم بازی کنید. بخصوص بازی های خانوادگی.
۴. اگر کودکتان دوست دارد سحر بیدار شود. بیدارش کنید. بگو بخند هنگام سحری خوردن فراموش نشود.
۵. اگر دوست داشتید به نیازمندان کمکی بکنید مثلاً سفره افطاری برای آنها پهن کنید یا بسته ارزاق تقدیمشان کنید حتماً بچه ها را در این کار مشارکت بدهید.
۶. زمان صبحانه و ناهار کنارش بنشینید و با هم حرف بزنید
۷. یک بسته خرما به فرزندتان بدهید تا در مسجد به روزه داران تعارف کند.

در این ماه قشنگ و دوست داشتنی که حتی خوابیدن و نفس کشیدن برای روزه داران عبادت است؛ یکی از بالاترین عبادتها، ایجاد خاطرات شیرین و به یاد ماندنی در ذهن کودکان است. چرا که این خاطرات زیبا سرمایه او برای یک عمر روزه داری و بندگی خداوند خواهد شد.

التماس دعا
سید مهدی خدایی
باد صبا
همراز سحرخیزان، همراه برنامه ریزان

از محدود کتاب هایی است که آموزش تربیت فرزندی آرام، بانشاط و مومن را با داستان بیان می کند.

اگر فکر می کنید فرزند شما و شما برای زندگی هدفی ندارید، اگر فرزندانتان با هم مشاجره می کنند، اگر نمی دانید چگونه با همسر و فرزندتان صحبت کنید، اگر دوست دارید اطرافیان شما، از شما بپرسند که چگونه فرزندتان را تربیت کردید، کتاب عصای پیری را مطالعه کنید.
https://badesaba.ir/tiket/a33c9

:: موضوعات مرتبط : تربیت فرزند
:: برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.