نوشته‌های تازه
آخرین دیدگاه‌ها
من بدحجابم اما پیامبر اکرم (ص) را دوست دارم!
چهارشنبه, 13 اسفند 1393

یکی از سایتهای خبری تصویری از اینستاگرام یکی از بانوان بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان منتشر کرده که ایشان در یادداشتی ، توهین بی‎شرمانه‎ی نشریه فرانسوی به پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله را محکوم نموده‎اند.

قبول کنیم عمل نکردن به دستورات پیامبر اسلام نیز، توهین به ایشان است:

۱ – می‎شود ما مسلمان باشیم و بعضی از واجبات را نادیده بگیریم و به بعضی عمل کنیم و بعضی را کنار بگذاریم؟ (نومن ببعض و نکفر ببعض : سوره نساء آیه ۱۵۰)

۲ – می‎شود ما پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله را دوست داشته باشیم اما به سخن او و مهمتر از آن دستور وی که از جانب خداوند متعال است (یعنی حجاب و عفاف) بی اعتنایی کنیم؟!

با این دو سؤال موضوعی که قرار بودم مطرح کنم این است :

متاسفانه مدتها است تعدادی از بانوان بازیگر سینمای ایران ان شاء الله ناآگاهانه با حضور در محافل مختلف و انتشار تصاویر آن در صفحات اینترنت اولاً مرتکب گناه بدحجابی می‎شوند و ثانیاً این گناه زمینه‎ساز انحراف نوجوان و جوانان و قاطبه جامعه می‎شود.

 

اگر واقعاً به پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله اعتقاد داریم و به ایشان علاقمندیم (که هستیم) پس باید به دستورات ایشان عمل کنیم.

آیا وقت آن نرسیده است که ظاهر را هم مانند باطن به محبت پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و برتر از آن خداوند سبحان بیاراییم؟

دلسوزانه به بانوان بازیگر سینمای ایران عرض می‎شود که اگر فردی بر اثر بدحجابی یا عدم رعایت حیاء در روابط اجتماعی توسط معدودی از شما از مسیر اسلام منحرف شود و به گناه بیفتد در این گناه شریک خواهید بود.

کسی هم نگوید که از میان گناهان چرا به دروغ و غیبت و رشوه و ربا که در بزرگی آنها شکی نیست نمی‎پردازید و به حجاب چسبیده‎اید؟

اتفاقاً به آنها هم در جای خود می‎پردازیم و خوب است همه ما از گناهان بزرگ و کوچک دور باشیم. اما بدانیم که حجاب و عفاف آثار اجتماعی (و نه فقط جنبه خصوصی و فردی) دارد و به این سبب بسیار مهم است. ضمن آنکه این نوشته به معنای حکم صادر کردن درباره بازیگران زن سینمای ایران نیست که آیا بهشتی یا جهنمی هستند بلکه صرفاً یادآوری یک گناه و تذکری برای دور بودن از این گناه است. گمانم آن بود که فطرت پاکی که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله را دوست دارد این تذکر دلسوزانه هرچند قدری تند (که گاهی قرآن کریم هم با چنین سیاقی انذار نموده است) را خواهد پذیرفت ان شاء الله تعالی.

و صلی الله علی محمد و آله الطاهرین cmenbar.ir

:: موضوعات مرتبط : عفاف و حجاب
:: برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.