نوشته‌های تازه
آخرین دیدگاه‌ها
شهید ابوحیدری
دوشنبه, 4 اسفند 1393

«شهید نظر می کند به وجه الله»

شهید : حسن ابوحیدری

تاریخ تولد : ۱۹ دیماه ۱۳۴۰

تاریخ شهادت : ۱۳تیرماه ۱۳۶۰

تحصیلات :دیپلم

وضعیت تآهل:مجرد  

شغل تا هنگام شهادت :محصل –سرباز

ارگان اعزام کننده به جبهه:ارتش جمهوری اسلامی ایران

یگان خدمتی و مسئولیت شهید در جبهه:راننده تدارکات –گروه ۵۵توپخانه ی اصفهان

عملیات و محل شهادت : منطقه عملیاتی دزفول

محل دفن:بهشت رضا

 

 

زندگینامه شهید:

شهید حسین ابوحیدری در سال ۱۳۳۰ در شهر مشهد چشم به جهان گشود و به مناسبت تولد در زاد روز مبارک میلاد امام حسین(ع)نامش را حسین نهادند و او حسین وار جاودانه شد.از هوش و استعداد سرشاری بهره مند بوداز کودکی به ائمه اطهار علاقه فراوانی داشت و همیشه سوالاتی دراین زمینه می نمود.مهمان نوازی ،مهربانی،خوش اخلاقی و نوع دوستی از بارز ترین خصوصیات اخلاقی وی به شمار می رفت. وی اکثر اوقات فراغتش را به مادرش در کارهای منزل کمک می کرد و به ورزش می پرداخت. ورزش وتکواندو علاقه بسیار داشتدر ۷ سالگی به دبستان رفت و تا کلاس پنجم ابتدایی را به خاطر موقعیت شغلی پدرش که در فرودگاه مهراباد قسمت زبان خارجه مشغول کار بودند در نهران تحصیل نمود و سپس به همراه مادرش به مشهد امده و مابقی تحصیلات را تا اخذ دیپلم درزادگاهش ادامه داد. اول وقت نمازش را می خواند و در جلسات مذهبی و مراسم دینی ،عذاداری ها،هیئت ها ،ادعیه شرکت کرده و هفته ای یک بار برای زیارت مرقد مطهر امام هشتم به حرم می رفت. با والدین برخورد بسیار خوبی داشت و به اقوام و دوستان احترام فراوان می گذاشت و به خاطر انتقال پدرش به شهر های مختلف او سرپرستی خانواده را به عهده داشت زیرا او فرزند ارشد خانواده بود ،مادرش را بسیار دوست داشت و به ایشان در امور زندگی یاری می رساند و به منزل اقوام و دوستان می رفت و به ان ها در رفع مشکلاتشان کمک می کرد.

همزمان با اوج گیری انقلاب در میهن او در کلاس سوم نظری بسر می برد،برای برای شرکت همه جانبه در انقلاب درس را رها نمود و دز تظاهررات حضور یافت شب ها بر پشت بام می رفت و ندای الله اکبر سر میداد در خیابان ها لاستیک اتش میزد و به کمک مجروحین می شتافت و به راهنمایی افراد نا اگاه می پرداخت و ایشان را نسبت به انقلاب توجیه می کرد و در جلسات سخنرانی ایت الله شیرازی و هاشمی نژاد حضور می یافت.

سرباز شهید یکی از مدافعان وطن اسلامی بود که برای یاری دین خدا راهی مرزهای جمهوری اسلامی شد و سرانجام پس از مدت کوتاهی مبارزه با دیوصفتان کافر در حال انتقال یک دیده بان بر اثر اصابت ترکش خمپاره و برخورد ماشین با مین و انفجار ان که منجر به ضربه مغزی و عوارض ان و سوختگی یک سمت بدن مجروح شده و ۱۰روز در بیمارستان تهران سپری شده و به فیض شهادت نائل شد.

:: موضوعات مرتبط : شهدای مسجد
:: برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.