نوشته‌های تازه
آخرین دیدگاه‌ها
شهید : محمد حقیقی
دوشنبه, 4 اسفند 1393

«شهادت بالاترین مزد جهاد فی سبیل الله است»
مقام معظم رهبری

شهید : محمد حقیقی بیرم آبادی

تاریخ تولد: ۱۳۳۸

تاریخ شهادت : ۲۳ مهر ۱۳۵۹

میزان تحصیلات: سوم دبیرستان      

نام پدر: علی اکبر  

عملیات و محل شهادت : سر پل کرخه

محل دفن: صحن مطهر

 

 

 

 

 

 

 

زندگینامه شهید

وی در سال ۱۳۳۸ در شهرستان مشهد متولد گردید از سن ۷ سالگی شروع به تحصیل نمود و تا سال سوم دبیرستان را با موفقیت گذراند و بعد از آن وارد ارتش گردید ولی از اخلاق بسیار خوب و پسندیده ای برخوردار بود و تواضع و فروتنی را سرلوحه­ی اعمالش قرار می­داد. به شئونات اسلام پایبند بود. وی در صحنه­های انقلاب حضور فعال داشت. هنوز چیزی از جنگ نگذشته بود که ارتش غیور اسلام یکی از سردارانش را هدیه اسلام نمود. زمانی که جنازه اش را برای خانواده آوردند همانند سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) سر در بدن نداشت به معبودش پیوست.

با افراد ضد انقلاب برخورد داشت و آنان را مانند حبابی بر روی آب پوچ و توخالی می­دانست.

گلچینی از وصایا:

از غیبت و بدگویی پرهیز می­کرد. از اعمال زشت اظهار بیزاری می­نمودند.

وی به تربیت اسلامی فوق العاده اهمیت می­داد و به همین خاطر از پدرش درخواست کرده­بود که پس از شهادتش تنها فرزندش را همانند سالار شهیدان و اسوه­های اسلام تربیت نمایند تا بتواند برای آینده انقلاب اسلامی مفید بوده و درخت مستحکم اسلام را آبیاری نماید.

وصیت نامه شهید

بسمه تعالی

وصیت نامه شهید محمد حقیقی بیرم آباد دارای شماره شناسنامه ۱۱۱۴ صادره از مشهد فرزند علی اکبر حقیقی بیرم آباد ساکن: مشهد عشرت آباد کوچه سیمرغ کوی سینا- میلان دوم پلاک ۷

بوحدانیت الهی و نبوت جمیع انبیاء و خاتمیت حضرت محمدبن­عبدالله صلی­الله علیه و آله و ولایت و عصمت ائمه اثنی­عشر و حضرت فاطمه زهرا صلوات الله علیهم اجمعین و به کلیه عقاید اسلامیه اصولا و فروعاً اقرار و در حال صحت و اختیار من دون الاکراه و الاحبار در حالتیکه تمامی اقاریری شرعیه از من ممضی و نافذ بوده وصیت نموده و وصی خود قرار دادم آقای علی اکبر حقیقی بشناسنامه شماره ۶۳ صادره از مشهد را که با نظارت آقای علی حقیقی دارای شناسنامه شماره ۶۷۶ صادره از مشهد به وصیت­های من که در این اوراق بشرح رفته است عمل نماید:۱- محل دفن بهشت رضا مشهد پهلوی شهیدان ۲ – نماز وحشت بخوانید. ۳ – تجهیز و تعزیه داری اگر امکان داشت ۴- نماز استیجاری ۵ سال خوانده شود ۵- روزه استیجاری ۵ ماه ۶ – خمس ۷- زکات ۸- مظالم العباد ۹- نیابت حج ۱۰ کفارات

و از این موارد قسمت که از اصل ترکه حساب نمی شود از ثلث مالم برداشته و بقیه ثلث را در موارد زیر به مصرف برساند، اگر مالی و پولی اضافه داشتم در راه خیر مصرف شود. دیون و بدهکاری های من از این قرار است:

  • مهریه زوجه دائمی خود نرگس ملتی جعفری شماره شناسنه ۸۸۳ صادره از مشهد فرزند علی اکبر مبلغ پنجاه هزار تومان به عبارت ۵۰۰۰۰۰ ریال
  • مبلغ هفت هزار و پانصد تومان به حاجی قرشی ۷۵۰۰۰ ریال ۳- مبلغ نه هزار تومان به علی اکبر حقیقی ۹۰۰۰۰ ریال

و مطالبات من بدین شرح است:

  • مبلغ نوزده هزار و پانصد تومان از علی اکبر اکبری ۱۹۵۰۰۰ریال
  • مبلغ یک هزار تومان از حبیب حسن زاده ۱۰۰۰ ریال

ملاحظات : وصیت نامه: بسم الله الرحمن الرحیم

ای پدر و مادر عزیزم و همسر گرامی­ام و برادران و خواهران خوب و مهربانم شهادت در راه دین خدا بس افتخار است و درود سلام بر شما ای پدر و مادر که جوان­تان را برای شهادت فرستادید و درود بر تو ای همسر عزیزم که شوهرت جان زندگیت و هم­رازت را برای شهادت در راه خدا و دین و قرآن و مملکت فرستادی درود خدا بر شماها باد.

برادران و خواهرانم در راه خدا و قرآن از هیچ­گونه فداکاری و جانبازی دریغ نکنید پیروزی با اسلام و قرآن است من با تمام وجودم برای شهادت آماده ام و امیدوارم اگر لایق چنین افتخاری هستم به این درجه رفیع برسم. همسر گرامی­ام بعد از من اگر فرزندمان پسر بود اسم خودم و اگر دختر بود اسم سمیه را بر روی او بگذارید البته باز هم اگر نظر خودت چنین است.

پدر عزیزم: اگر بعد از من نرگس خواست ازدواج کند که البته حق اوست فرزندم را پهلوی خودت نگهدار که امیدوارم به بهترین نحو تربیت شده و از داشتن پدری چون من افتخار کند پدرجان نرگس هر حقی که دارد حقش را تام و تمام بدهید چه از نظر شرعی و چه از نظر قانونی بعد از وصول طلبکاری من بدهکاری من را بدهید تا در گور شاد شوم.

مادر و همسرم بخندید و شاد باشید و افتخار کنید که فرزند و همسرتان به شهادت رسیده چه بسیار افتخار است البته اگر لایق چنین فداکاری را داشته باشم دیگر عرضی ندارم جز پیروزی شما در راه اسلام و سلام علیکم.

خداحافظ شما باشد. ۵/۷/۵۹ تاریخ. وصیت نامه دست پدرباشد.

 

:: موضوعات مرتبط : شهدای مسجد
:: برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.