نوشته‌های تازه
آخرین دیدگاه‌ها
راز های کوچک همسر داری
پنجشنبه, 25 تیر 1394

راز های کوچک همسر داری
۱.همسر اختصاصی

در آخرین بخش از این نوشته ها به یک مطلب اساسی می خواهم بپردازم وآن این مسئله است که بعضی از زنان تنها وقتی که به عروسی می روند خود را زیبا و مرتب و پاکیزه می کنند این عمل بر خلاف دستور اسلام است ، زن همواره بایدبرای شوهرش زیبا و جذاب باشد و در میهمانی ها هم زیبایی و عطر او را تنها زنان ببینند نه مردان نامحرم متاسفانه این مسئله در عروسی های خانواده های که ادعای مذهبی بودن دارند هم مورد دقت قرار نمی گیرد.

مثلا با صورت آرایش کرده چادر به سر می کنند و در بین نامحرمان حاضر می شوند و یا با همان وضع در پشت ماشین وانت ویا نیسان می نشینند و دنبال عروس می روند غافل از این که زن نباید آرایش خود را به مرد نا محرم نشان دهد .

این مسئله در بین اطرافیان عروس و داماد بیشتر اتفاق می افتد مثلا خواهران عروس در کنار آنها حاضر می شوند ( درمعرض دید داماد ) و عکس می اندازند و برادران داماد نیز همینطور (با توجه به اینکه هر چند عروس چادر به سر می کند ولی صورت آرایش کرده او بیرون است ) . البته وضع در خانواده های غیر مذهبی بد تر از این حرفها ست .

اسلام دوست دارد زن و شوهر فقط مخصوص همدیگر باشند و لذت جویی های آنها محدود به حریم خانواده باشد که اگر اینگونه نباشد حریم خانواده از هم می پاشد . زنانی که با چهره آرایش شده در مجامع عمومی حاضر می شوند و با این کار خود آشوب در دل شوهر دیگران می اندازند باید بدانند که در گوشه دیگر شهر زن دیگری مشغول آتیش انداختن به زندگی اوست.

یکی بامدادن به فصل بهار
جوانی به باغی فتادش گذار
بشاخی،گلی دید خوش رنگ وبو
که از جان و دل گشت مشتاق او
گلویش بیفشرد و کردش جدا
ز گلهای دیگر به جورو جفا
چو آن گل شد جدا ز شاخ درخت
بیفتاد در دست آن تیره بخت
بکرد از طریق تحسر نگاه
به یاران و از دل براورد آه
بگفتا که ای خواهخران عزیز
برای شما هست این روز نیز
گذارید آرایش خود کنار
بگیرید در زیر برگی قرار
نمائید خود را از این دم نهان
که مانید ایمن ز غارتگران

راز های کوچک همسر داری
۲.آرایش

بر خلاف تصوری که اکثر مردم دارند اسلام آرایش را مخصوص زنان نمی داند و هر دو طرف یعنی هم زن و هم مرد را دستور داده است که خود را برای همسرشا ن آرایش کنند . همانطور که ابن عباس مفسر پرورش یافته در مکتب اهل بیت می گوید « من خودم را برای همسرم آرایش می کنم زیرا خداوند فرموده است : زنان را مانند وظایفشان حقوقی شایسته است ( سوره بقره ۲۲۸)

یعنی همانطور که زنان وظیفه دارند که خودشان را برای شوهرانشان آرایش کنند مردان هم در مقابل این وظیفه آنها وظیفه مشابهی دارند . البته شما خواننده عزیز حتما توجه دارید که مردان نباید خود را مثل زنها آرایش کنند بلکه آنها آرایش مخصوص خودشان دارند .

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در حدیثی ، با بیان زیبایی تفاوت آرایش زنانه را با آرایش مردانه مشخص کرده اند که قبل از بیان این حدیث لازم است یک نکته ای را در مورد مواد آرایشی تذکر بدهم ؛ مواد آرایشی دو نوع هستند مواد آرایشی رنگی و مواد آرایشی معطر .

787a313c2f0b4fd29de0233cf8bd426f

حال پیامبراکرم می فرمایند : آرایش زنان باید بگونه ای باشد که رنگ آن آشکار و بوی آن نهان (خفیف) باشد ولی آرایش مردان باید بگونه ای باشد که بوی آن آشکار و رنگ آن نهان باشد . یعنی اگر زنان از مواد خوش بو کننده استفاده می کنند نباید به حدی باشد که جلب توجه کند و مردان نیز اگر از مواد رنگی استفاده می کنند باید به حدی باشد که به چشم نیاید.

دوستان گرامی اجازه بدهید در پایان این بحث به مطلب جالبی اشاره کنم و آن اینکه در روایت داریم که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله هزینه عطرشان از هزینه خوراکشان بیشتر بوده است .

راز های کوچک همسر داری
۳.تمیزی شوهر

خداوند متعال زنان را بیشتر از مردان زیباپسند و نظافت دوست خلق کرده است حضرت علی علیه السلام فرمودند : همت و کوشش زنان متوجه زینت دادن زندگی دنیا است از این رو زنان در مورد نظافت محتاج به سفارش زیاد نیستند ، ولی مردها به خاطر اینکه همتشان مشغولیت به مبارزه با مشکلات زندگی و کسب و کار است کمتر به نظافت اهمیت می دهند و نیاز به سفارش دارند .

طبیعی است که مرد بعد از تلاش یک روزه در بیرون از خانه لباس و بدنش کثیف شود و در اثر عرق کردن ویا تماس با مواد بد بو بدن ولباسش بوی بد بگیرد ؛ دراین موارد مرد وظیفه دارد اگر در محل کارش امکان دارد در همان محل کارو اگر امکان ندارد به محض رسیدن به خانه سریع اقدام به تمیز کردن خود و لباسش بکند که مبادا کثیفی تن و یا بوی لباسش باعث انزجار همسرش شود . این کار مرد یک نوع احترام به همسرش محسوب می شود به این معنا که تو این قدر برای من مهم هستی که من به خودم اجازه نمی دهم که با بدن کثیف و بد بو نزد تو بیایم ؛ هر چند از کار روزانه کاملا خسته ام اما بخاطر تو به محض ورود به حمام می روم و خودم را آماده ملاقات با تو می کنم .

دوستان عزیز اینکه مرد خودش را برای همسرش آماده کند از سیره اهل بیت است حسن بن جهم تعریف میکند که حضرت علی علیه السلام را دیدم که موهایش را رنگ کرده بود گفتم فدایت شوم شما هم موی سرتان را رنگ می کنید حضرت جواب دادند : بله تمیزی و آمادگی مردها به عفت زنها اضافه می کند

در طول تاریخ زنانی بودند که عفت را رها کردند چون شوهرانشان تمیزی را رها کرده بودند آن وقت که سرو وضعت آماده نیست تصور کن ببین اگر همسرت را در آن حال ببینی آیا خوشت می آید ؟

جواب دادم : نه ، امام ادامه داد : او نیز مثل تو است و سپس گفتند : نظافت گری و استعمال بوی خوش از اخلا ق پیامبران است .

راز های کوچک همسر داری
۴.صدا کردن

از ابتدایی ترین روابط بین زن وشوهر ولی کاملا موثر در شیرین شدن؛ زندگی نحوه صدا کردن یکدیگرهمسران است در این رابطه به چند نکته اشاره می کنم.

۱- همسر خود را با لحن محبت آمیز صدا کنید

۲- همانطور که در حدیث آمد است ‹ یدعوه باحب الاسماء الیه › او را به نامی صدا کنید که بیشتر دوست دارد چه بسا مردان وزنانی باشند که از اسم خودشان خوششان نمی آید مثل ( اسکندر، دکمه ، داریوش ) و یا اینکه از اسم دیگری بیشتر خوشش می آید وحتی امکان دارد دوست داشته باشد همسرش او را به یک نام خاصی صدا کند مثل( زیبا ، عزیزم ، خانمم و…) درسیره پیامبر اکرم (ص) نقل شده است که ایشان یکی از همسرانش را “حمیراء” که به معنی گل سرخ کوچک است صدا می کردند .

دقت کنید که زمان انتخاب یک اسم زیبا برای همسرتان در همان اوایل زندگی است چون بعدها دیگر زن و شوهر القاب مختلفی مانند ( دکتر، مهندس، حاج آقا، حاج خانوم ، کربلایی و… ) پیدا می کنند و دیگر نمی شود آن را تغییر داد .

۳- اسم همسرتان را به صورت کامل بیان کنید مبادا اسم اورا نصفه بگویید مثل ( فری ، ابی ، مَصی ) ویا اگراسم ایشان از دوبخش تشکیل شده مانند ( ابولقاسم ) او را با نصفه اول صدا نکنید.

https://zanashooei.parsiblog.com/Archive

:: موضوعات مرتبط : خانواده
:: برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.