نوشته‌های تازه
آخرین دیدگاه‌ها
شهید سید حسین آذر بنیاد
دوشنبه, 4 اسفند 1393

«خوشا بحال آنانکه با شهادت رفتند ، خوشا به حال آنانکه در دامن خود پروراندند».
امام خمینی(ره)

شهید : سید حسین آذر بنیاد
تاریخ تولد : ۱۳۴۷
تاریخ شهادت : ۱۴ دی ۱۳۶۳
عملیات و محل شهادت : جبههء شوش ساعت ۵
نوع شهادت :بمباران هوایی

زندگینامه شهید:
شهید حسین اذرنیا در در خانواده ای مذهبی و مستضعف در شهر مشهد به دنیا امد .پدر ایشان مرد متدینی بود و خرج زندگی را از راه فروش شیر و لبنیات تهیه می نمود . از همان کودکی ، همراه مار در مجالس مذهبی می رفتند و از همان اوایل بهخاندان عصمت و طهارت انس پیدا کرده بودند . با شروع انقلاب با ااینکه خیلی کوچک بود ولی در تمام تظاهرات شرکت می کرد پس از پیروزی انقلاب با وجودی که روزها کار می کرد ولی شب ها به فرمان امامش در مساجد حضور می یافت هر چند بسیج تشکیل شده بود و با شروع فعالیت بسیج او را در واحد نوجوانان ثبت نام نمود.اوایل همکاری در امور کتابخانه و جلسات قران و مسایل عقیدتی داشتند و از این طریق به رشد خود افزود .. با شروع جنگ تحمیلی او نیز مانند همه عاشقان به کمک رزمندگان شتافت ..در جمع اوری کمک های مردمی به جبهه و نیز شرکت در مراسم تشیعع شهدا و شرکت در مراسم دعای توسل و چون پروانه ای خود رادل باخته شهدا کرده بود . شبها در گشت های بسیج شرکت می کرد . او بار ها برای اعزام ثبت نام کرد اما چون سنش کم بود مسیولین مخالفت می کردند . تقاضا های مکرر و اصرار بیش از حد حسین مسولین را واداشت که با اعزامش موافقت کنند و بالاخره در تاریخ ۲-۹-۶۳جهت اموزش به تربت جام رفت .
با وجود کمی سن و فشاری که در اثر اموزش بر او وارد می شد لیکن از جایی که او در مدرسه عشق تحصیل نموده بود و با روحیه ی متعالی که در او یافت می شد هیچ گاه تسلیم فشار نشد و بالاخره پس از ۲۰روز اموزش فشرده او را به مشهد منتقل کردند.
او حالا رزمنده ای مقاوم و چابک بود و همه توان خود را برای در هم کوبیدن ظلم و بیداد گری بسیج کرده بود .حسین در تاریخ ۲۴-۹-۶۳ باتفاق جمع کثیری از همرزمانش به جبهه اعزام گردید . هنوز چیزی از ماموریتش نگذشته بود که خبر شهادتش را اوردند . او در تاریخ ۱۴-۱۰-۶۳ در جبهه شوش و در ار بمباران وحشیانه رژیم منفور صدام ندای امامش را لبیک گفته و به دیار یار شتافت و دین خویش را نسبت به اسلام و امام و انقلاب اسلامی مردم ادا نمود و چراغ هدایتی برای رهروانش گردید .

:: موضوعات مرتبط : شهدای مسجد
:: برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.