نوشته‌های تازه
آخرین دیدگاه‌ها
غذای بازار
چهارشنبه, 9 آبان 1397

?آقای حجت هاشمی خراسانی(سبط حاج شیخ حسنعلی نخودکی) به یکی از اهل سلوک فرمودند:

?از غذای بازار نخورید که تا چهل روز حس و حال عبادت را از شما می گیرید.

?…در توضیح این سخن باید گفت که نفس آشپز بر ملکوت غذا اثر دارد ، حتی این قدر این موضوع دقیق و رقیق است که نگاه اشخاصی که در آن مغازه رفت و آمد می کنند به آن غذا نیز خالی از تأثیر نیست!

مرحوم علامه سید محمد حسین حسینی طهرانی در این رابطه می فرمودند:

( از غذاها و میوه هایی که چشم مردم به آنها افتاده تهیه نکنید. )

?لذا اگر امکان دارد برای تهیه ی ما یحتاج از مغازه ای خرید کنیم که شخص مؤمن و مقیدی باشد و معتقد به حلال و حرام باشد.

?ممکن است از جهت ظاهری غذایی پاک باشد اما از جنبه ملکوتی با تأثیر گرفتن از نفوس اشخاصی که در تهیه و طبخ غذا نقش دارند ناپاک باشد.و کسانی که در طبخ غذا نقش دارد حالات و نیات و با طهارت بودن یا نبودن و عصبانی بودن یا خوشحال بودن و یا ناراحت بودنشان در غذا تأثیر می گذارد.

?یکی از اساتید طب میفرمودند با یکی از اهل سلوک در صف نانوایی ایستاده بودیم ، بعد از چند دقیقه نانوا با یکی از مشتری ها دعوایش شد ، وقتی دعوا تمام شد و نوبت به ایشان رسید از آن نان هایی که حاضر شده بود و جلوی نانوا قرار داشت نخریدند و فرمودند حالت عصابنیت نانوا به این نان ها منتقل شده و استفاده از این نان ها تاثیر بدی بر نفس میگذارد.

?اگر غذایی شبهه ناک بود و یا نمیدانستیم که کاملا پاک است یا خیر (مثل اکثر غذاهای زمان حاضر) میتوانیم اول غذا یا قبل از هر لقمه بسم الله الرحمن الرحیم بگوییم و با وضوء باشیم.

ابومعین حمید الدین آیه الله حجت هاشمی موسوی خراسانی فرزند مرحوم حاج سید حسین موسوی در سال ۱۳۵۴ قمری متولد شدند ودر دوران تحصیل خود از محضر بزرگانی همچون آیات عظام واساتید بزرگوارش شیخ محمد تقی ادبی نیشابوری رحمه الله ،فقیه سبزواری رحمه الله ،شیخ محمد حسن هروی رحمه الله، شیخ حسن خاوری رحمه الله،شیخ محمد رضا کلباسی رحمه الله،سید محمد هادی میلانی رحمه الله ، سیدرضا فاضل هاشمی سبزواری رحمه الله استفاده کردند وهم اکنون هم در مشهد مقدس مشغول به تدریس وتربیت نفوس مستعده می باشند .

ازمعظم له تا کنون آثار گرانسنگی به زیور طبع آراسته شده است که عبارتند از :

۱. شرح کلمات وجملات امیرالمؤمنین صلوات الله علیه

۲. دیوان اشعار ۱۰.مرأت الحجه

۳. مفصل شرح مطول

۴. فوائد الحجتیه شرح بهجهالمرضیه سیوطی

۵. شافیه شرح حاشیه در منطق

۶. بدایه شرح هدایه در نحو

۷. فرائد الحجتیه شرح فوائد صمدیه شیخ بهایی

۸. شرح چهل حدیث در فضائل امیرالمؤمنین صلوات الله علیه

به برکت حضرت استاد شوشتری ایشان به شهرستان دورود نیز تشریف آوردند و مردم از فیض وجود ایشان بهره بردند . به قول حضرت استاد اصل فلسفه آمدن ایشان برای انجام یک اربعین بسیار مهم بوده است .

https://abdolghaem.ir
https://tohidesamadi.blog.ir

:: موضوعات مرتبط : مطالب مفید
:: برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.