نوشته‌های تازه
آخرین دیدگاه‌ها
راز پوستی زیبا و درخشان
پنجشنبه, 18 مرداد 1397

اینکه آرزوی هر فردی مخصوصا خانم ها داشتن یه پوست سالم، زیبا و درخشندست کاملا طبیعیه و شیوه نگهداری از پوست یه مهارته که هر فرد باید بدونه و یاد بگیره.

سالم بخورید و ورزش کنید

تا میتونید نوشیدنی های سالم بنوشید.۶ تا ۸ لیوان آب در طول روز به زیبایی پوست شما بی نهایت کمک می کنه .زیر پوست سراسر از آب تشکیل شده و در صورتی که آب نخورید پوست چروکیده و خشک می شه.
اگه محل کارتون هستید یه بطری آب سالم روی میزتون بگذارید و مدام ازش بنوشید و به طور کل سعی کنید همیشه یک بطری آب همراهتون داشته باشید.
من که خودم واقعا وقتی تشنم نیست دوست ندارم آب بنوشم شما رو نمیدونم اما یه راهکار مناسب در زمان بیزاری از آب وجود داره و اینه که از دمنوش های گیاهی استفاده کنید

رژیم غذایی سالم

پروتئین و میوه و سبزیجات مغذی رو هرجوری که شده توی برنامه روزانتون بگنجونید. این مواد عوامل اصلی برای درخشندگی پوست شما هستند.

حالا میخوام بهتون بگم اگه این مواد رو به برنامه غذاییتون اضافه کنید چه نتایجی رو بهتون میده:

امگا ۳ دارای اسید چربه که منابع اون ماهی و گردو هستند این ماده علاوه بر خاصیت های بیشمارش برای درخشندگی و زیبایی پوستون بی همتاست.
ویتامین C برای جوش های صورت بهترین درمانه و باعث می شه بهتون کمک کنه تا جوش ها هرچه سریعتر خوب شوند. در روز چند وعده میوه و مرکبات و اسفناج بخورید تا بدنتون ازین ویتامین غنی بشه.
اگه پوست زیبا می خواهید به کبد و دستگاه گوارشتون برسید. غذاهای غنی از فیبر ، سبزیجات تازه،آجیل و میوه های فرآوری نشده به گوارش و هضم غذا کمک می کنه. اگه همیشه خسته و بی حال و احساس مریض بودن می کنید موارد بالا رو رعایت کنید مطمئنم که این علائم از شما دور خواهند شد.

دور شکر و نمک رو خط قرمز بکشید

غذاهای شور و شیرین رو کمتر بخورید. ۴۵ گرم شکر در طول روز برای بدن شما کافیه و بیشترش جز ضرر هیچ چیزی نداره.خوردن زیاد نمک به صورتتون پف میده.

مولتی ویتامین بخورید

هیچ وقت ویتامین هایی که ما روزانه از میوه و مواد مغذی ای که میخوریم آنطور که باید و شاید جذب بدنمون نمی شه پس باید در کنار رژیم غذایی از مولتی ویتامین هم استفاده کنیم. مولتی ویتامین برای همه سنین و به خصوص برای زنان باردار بسیار مفیده.

ورزش های هوازی رو فراموش نکنید

ورزش های هوازی باعث جریان خون در بدن می شه و در نهایت منجر به درخشندگی پوست می شه. از پوست هم که بگذریم باعث سلامت بدن و تقویت قوای جسمانی بدن می شه.نتایج ورزش های هوازی هم در کوتاه مدت و هم در دراز مدت ملموسند.
با جوش های صورت چه کنیم؟!

برای اینکه جوش نزنید یه سری نکات رو باهم مرور می کنیم مطمئنم از خیلیاش بی خبرید:

هر ۴ یا ۵ روز یکبار روبالشتی تون رو عوض کنید : پوست صورت شما شبها مدام با بالشت تماس داره و می تونه انواع باکتری ها رو به خودش بگیره، توصیه من اینه دو تا رو بالشتی داشته باشید و هر ۵ روز یکبار حتما تعویض کنید.
دستتون رو به صورتتون نزنید: اگه کلا دستتون زیر چونه یا روی صورتتون این عادت بد رو هرچه سرعتر ترک بدید. دست ها بخاطر برخوردشون با وسایل بیشتر اوقات آلوده هستند پس سعی کنید اصلا با صورتتون تماسی نداشته باشید.
اگه موهای بلندی دارید شبها موهاتون رو یجوری که آرامشش رو بهم نریزه ببرید بالا و با یه کلیپس شل و کوچیک ببندیدش. موها هم به شدت پذیرای آلودگی هستند. پس نگذارید موهاتون با صورتتون برخورد زیادی داشته باشند.
استرس یکی از اصلی ترین عوامل جوش صورته که متاسفانه کاریشم نمی شه کرد تنها چیزی که می تونم بگم اینه که استرس رو از خودتون دور کنید.
بعضی از قرصهای هورمونی می تونه کل صورت شمارو درگیر جوش کنه، یکی عوارض قرص های ضدبارداری حاوی استروژن جوش صورته پس قبل از مصرف این قرص به این مسئله خوب توجه کنید و در این باره با دکترتون مشورت کنید مطمئننا حق انتخاب خواهید داشت.

جوش یا جای جوش؟

متاسفانه همه ما عادت کردیم تا جوش می زنیم سریع فشارش میدیم و اجازه نمیدیم که مراحل بهبودش خود به خود تموم بشه. این کار نه تنها به خوب شدن جوش کمکی نمی کنه بلکه باعث گود شدن جوش و ماندن همیشگی جای جوش در اون منطقه می شه.

مراجعه به متخصص پوست

اگه تونستید مشکلتون رو با موارد بالا حل کنید که چه بهتر در غیر این صورت حتما به یه متخصص پوست برید. پزشک متخصص مطمئنا بهترین راه رو پیش پای شما می گذاره.

شستشوی صورت با اسید سالیسیلیک

بعضی از جوش ها میتونه با شوینده ها و پاک کننده های حاوی اسید سالیسیلیک از بین بره . این محلول معمولا پوست صورت رو خشک می کنه پس استفاده این محلول یکبار در روز کافیه و اگه خیلی می تونه براتون مفید واقع بشه روزی دوبار استفاده کنید.

استفاده از کرم های نقطه ای

بعضی محصولات هستند که به کرم های نقطه ای معروفند. عملکرد این کرم ها به صورتی هست که روی جوش زده می شه و باعث کاهش التهاب و قرمزی جوش می شه. محبوب ترین این محصولات ژل اسید سالیسیلیک و کرم بنزوئیل پراکسیده که از داروخونه می تونید تهیه کنید.

توجه: بنزوئیل پراکسید برای سفید کردن لباس به کار می رود.

کارهای روزانه برای زیبایی پوست

در طول روز استفاده از مواد آرایشی، آلودگی و کرم های مختلف بر روی پوست منافذ پوست رو به طور کامل می بنده بهتره حتما به فکر پاک کردن پوستتون باشید.

استفاده از پاک کننده صورت

استفاده از پاک کننده آرایشی: پاک کردن صورت نه تنها باعث می شه منافذ پوستتون باعث گرفتگی نشه و نفس بکشه بلکه از ورود میکروب و آلودگی به بالشت شما هم جلوگیری می کنه.
استفاده از یک صابون ملایم: دقت کنید که شما فقط باید پوستتون رو تمیز کنید نه اینکه چربی های پوستتون رو به طور کامل ببرید. اگه بعد از شستن صورتتون با صابون احساس کردید پوستتون خشک شده از صابون ضعیف تری استفاده کنید، چون هدف شستشوی صورته نه خشک کردن آن.
مراقب دور چشم و کلا منطقه چشم باشید:پوست دور چشم در برابر خیلی از پاک کننده ها حساس و نازکه پس نیازی نیست دور چشمتون هم با پاک کننده تمیز کنید.
صورتتون رو با آب بشویید: میتونید با یه لیف یا پارچه مخصوص صورتتون رو آروم تمیز کنید این کار باعث تمیز شدن عمقی پوست شما میشه و نیازی به پاک کننده ی خاصی نداره.
حدالمکان پوستتون رو خشک نکنید: خیلی خوبه که بگذارید پوستتون رو هوا خشک کنه و با دستمال یا حوله خشکش نکنید. این کار باعث می شه پوستتون مرطوب بمونه.

استفاده از تونر

htut4

تونر چربی و آلودگی که در اعماق پوستتون رفته رو تمیز می کنه و منافذ پوستتون رو می بنده. تونر برای انواع پوست نیازه و بهتره استفاده از اون رو جزء اولویت هاتون قرار بدید.

چند قطره تونر رو روی یه تیکه پنبه بریزید. و آروم به پوستتون ضربه بزنید. دقت کنید که محکم روی پوست نکشید.
اگه پوستتون چربه دفعات بیشتری این کار رو انجام بدید و از تونر هایی که از ۶۰ درصد الکل تشکیل شده اند استفاده کنید.
نارون کوهی یه تونر طبیعیه که می تونید بجای تونر شیمیایی استفاد کنید.
نیاز نیست تونر رو همیشه به تمام صورتتون بزنید. بیشتر وقت ها روی بینی و پیشانی کافیه.

استفاده از مرطوب کننده

استفاده مرطوب کننده واجب ترین کارهاییه که شما برای پوستتون باید انجام بدید. کرم مرطوب کننده پوست شمارو یک روز کامل مرطوب می کنه و باعث می شه از خشکی و چین و چروک ناشی از آب و هوای خشک جلوگیری کنه.

یه مرطوب کننده خوب و معتبر رو تهیه کنید.
اگه پوستتون مستعد به جوشه در مصرف مرطوب کننده احتیاط کنید.
استفاده مرطوب کننده برای نواحی گردن و قفسه سینه فراموش نشه. این مناطق به شدت خشک و تحریک پذیر هستند.

لایه برداری کنید

اگه پوستتون خشکه و بیشتر وقتها پوسته پوسته می شه یکبار در هفته پوستتون رو لایه برداری کنید تا سلول های مرده از پوستتون جدا بشه .

یک لایه بردار خوب یا همون اسکراب صورت انتخاب کنید و هفته ای یکبار پوستتون رو لایه برداری کنید. کمی از ژل رو به صورتتون بزنید و به حالت دورانی روی پوست بچرخونید. نیازی به فشار نیست، دونه های داخل اسکراب خودشون کارشون رو انجام می دهند.
میتونید خودتون در منزل یه اسکراب راحت و طبیعی دست کنید. ترکیب قند و عسل یه اسکراب عالی و طبیعی رو به شما میده. پس اسکراب رو درست کنید و به صورتتون بزنید و سپس با آب گرم بشویید.
برای لایه برداری از یک مسواک کوچیک هم میتونید کمک بگیرید و به صورت دورانی بر روی پوستتون بچرخونید.

محافظت پوست در برابر خورشید

۸۵۴۹۳-۴۲۵×۲۸۲-Sunscreen

اینکه آفتاب پوست رو می سوزونه و باعث لک و چین و چروک می شه ثابت شده است و همه می دونیم. نور خورشید پوست رو می سوزونه و آب و رطوبت پوست رو می کشه. فقط ۱۵ دقیقه کافیه تا زیر نور خورشید بایستید و دچار آفتاب سوختگی بشید.

ضد آفتاب با SPF 30 استفاده کنید. البته مقدار SPF بسته به نوع پوست شما و فصل قابل تغییره.
اگه اهل کرم پودر هستید کرم هایی استفاده کنید که داخلشون ضدآفتاب دارند.
اگر هم آرایش می کنید حتما برای پایه آرایشتون از ضد آفتاب استفاده کنید.
https://www.alinvan.com

:: موضوعات مرتبط : طب
:: برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.