نوشته‌های تازه
آخرین دیدگاه‌ها
چادر مشکی تولید داخل را با کیفیت بالا و ارزان‌تر از خارجی‌ها عرضه می‌کنیم
پنجشنبه, 12 مرداد 1396

به گزارش پایگاه خبری بنیاد مستضعفان عبدالرضا جدیدساز معاون هماهنگی گروه هلدینگ گسترش پایاصنعت سینا در جمع خبرنگاران گفت: از چند سال پیش تولید چادر مشکی با کیفیت در داخل کشور از جمله اهداف راهبردی بنیاد مستضعفان بود.

وی افزود: با توجه به اینکه چادر به عنوان نماد حجاب ایرانی اسلامی مطرح است لذا همواره خواستار این بودیم که این کالای ایرانی اسلامی در داخل کشور تولید شود و این زیبنده نبود که با توجه به نیاز وسیع کشور به چادر مشکی این محصول در خارج از مرزها تولید شود.

جدیدساز با بیان اینکه در طول راه‌اندازی کارخانه تولید چادر مشکی در شهرکرد موانعی وجودداشت افزود: این موانع برطرف شده و محصول نهایی به ثمر نشسته است. هم‌اکنون ۳ میلیون متر مربع چادر مشکی با کیفیت در کارخانه نساجی حجاب شهرکرد با استفاده از مرغوبترین ماشین‌آلات روز دنیا طراحی و تولید می‌شود.

وی ظرفیت نهایی این مجموعه را تولید سالانه ۱۰میلیون متر دانست و در عین حال یادآور شد که طبق اعلام وزارت صنعت، کف نیاز کشور به چادر مشکی سالانه ۷۰ میلیون متر است.

این مدیر بنیاد مستضعفان تاکید کرد: اگر ما به تولید ۱۰ میلیون متر برسیم ۱۵ درصد نیاز کشور را برطرف کرده‌ایم و البته این شروع کار خواهد بود و ما بنا داریم در فازهای بعدی تولیدات بیشتری داشته باشیم.

وی حجم سرمایه‌گذاری برای پروژه کارخانه حجاب شهرکرد را تاکنون ۱۱۰ میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: برگشت این سرمایه ظرف کمتر از ۵ سال محقق می‌شود.

در ادامه نشست فوق، مدیرعامل شرکت نساجی حجاب گفت: در حال حاضر ۳۰ درصد از خط تولید کارخانه حجاب شهرکرد تکمیل شده و در حال فعالیت بوده و مابقی در حال تکمیل است.

دانایی هوشیار با اشاره به اهداف توسعه‌ای این کارخانه تصریح کرد: دو فاز دیگر از این کارخانه برای تکمیل ظرفیت تولید راه‌اندازی خواهد شد و یکی از طرح‌های توسعه‌ای آن تولید نخ مصرفی کارخانه به عنوان مواد اولیه خواهد بود.

وی عنوان کرد: تنوع طرح چادر مشکی در این کارخانه نامحدود ،کیفیت این محصولات قابل رقابت با نوع خارجی و قیمت محصولات بسیار پایین‌تر از قیمت محصولات خارجی است و شرایط بازار و میزان خرید در افزایش تولید محصول این کارخانه تاثیر به سزایی دارد.

دانایی هشیاری افزود: طرح کارخانه حجاب شهرکرد برای تولید ۱۰ میلیون متر طول پارچه چادر مشکی به صورت سالانه طراحی شده است و ماشین‌آلات به کار گرفته شده در این کارخانه مطابق با آخرین مدل ماشین‌آلات جهانی است.

عضو هیئت مدیره شرکت نساجی حجاب شهرکرد تشریح کرد: این کارخانه بزرگ‌ترین واحد تابندگی کشور است که ۳۴ هزار دوک را شامل می‌شود و شرکت دوم پس از این کارخانه با ۱۷ هزار دوک بیشترین میزان تابندگی کشور را دارا است.

وی از مراحل مختلف تولید چادر مشکی در این نساجی خبر داد و اضافه کرد: آماده‌سازی نخ، مراحل مقدماتی، فراهم کردن چله و بافندگی از مراحل مهم تولید پارچه چادر مشکی در این کارخانه است.

دانایی هشیاری بیان داشت: قسمت رنگ‌رزی و تکمیل آخرین مراحل تولید و آماده‌سازی پارچه چادر مشکی است و خط تولید این کارخانه صرفا برای تولید چادر مشکی در نظر گرفته شده و این طرح در راستای اقتصاد مقاومتی فعالیت دارد.

عضو هیئت مدیره شرکت نساجی حجاب شهرکرد از تعداد کارکنان این واحد تولیدی خبر داد و اضافه کرد: تعداد شاغلان این واحد به زودی افزوده خواهند شد و در مجموع حدود ۲۴۰ نفر شاغل خواهد داشت.

دانایی‌هشیاری یکی از رقبای تولید پارچه چادر مشکی در کشور را واردات رسمی و غیررسمی محصولات خارجی دانست و گفت: باید یک عزم و اراده عمومی در راستای حمایت از تولیدات داخلی صورت بگیرد.

وی همچنین از ارگان‌های رسمی واردکننده چادر مشکی خواست تا به سمت خرید تولیدات داخلی بیایند.

وی یادآور شد: برنامه محصولات این کارخانه در حال ثبت است، همچنین تصفیه پساب فاضلاب این کارخانه در راستای استفاده بهینه و کاهش مصرف آب انجام می‌شود که در این زمینه طرحی برای استفاده از پساب فاضلاب این کارخانه اجرا خواهد شد که ۹۰ درصد از پساب فاضلاب آن به چرخه تولید وارد خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود طرح تصفیه پساب فاضلاب کارخانه نساجی حجاب شهرکرد تا ۹ ماه آینده به بهره‌برداری برسد.
https://mfnews.ir/fa/news/9349/

:: موضوعات مرتبط : اخبار
:: برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.