نوشته‌های تازه
آخرین دیدگاه‌ها
خواص روغن کرچک
جمعه, 6 اسفند 1395

آنچه لازم است در مورد این گیاه بدانید:

روغن کرچک یکی از رازهای سلامت طبیعی است. این روغن گرفته شده از میوه گیاه کرچک، غنی از اسید رسینولئیک است که دارای اثرات درمانی قدرتمندی است.
از لحاظ تاریخی، روغن کرچک به عنوان ملین مورد استفاده قرار می‌گرفته است. با این حال امروزه، مصرف روغن کرچک بدین منظور توصیه نمی‌شود، زیرا این روغن با اثر ملین فوق‌العاده قدرتمند خود می‌تواند در هضم طبیعی و فلور نرمال روده، اختلال ایجاد کند. هنگامی که بحث از درمان بیماری‌های مزمن به میان می‌آید، گاهی اوقات این روغن به عنوان درمانی آرام و مؤثر توصیه می‌شود. روغن کرچک هنگامی که به طور موضعی و به طور مستقیم روی پوست استفاده شود، اثرات بهتری را از خود نشان می‌دهد. ثابت شده است که روغن کرچک یک درمان ساده، کم هزینه و مؤثر در درمان بسیاری از مشکلات سلامتی است.

سلامت پوست. روغن کرچک وزن مولکولی کمی دارد، که به این معناست که به آسانی جذب پوست و مو می‌شود می‌شود. به این صورت آنها را تغذیه کرده و مرطوب نگاه می‌دارد. هنگامی که با این روغن روی انتهای خشک شده مو‌ها استفاده شود، آنها را مرطوب کرده و از دو شاخه شدن آنها جلوگیری می‌کند. این روغن همچنین سال‌ها به عنوان کرم صورت برای کاهش خطر ابتلا به حلقه‌های تیره زیر چشم و کمک به پیشگیری، درمان چین و چروک استفاده می‌شود. روغن کرچک به طور معمول به منظور مرطوب‌کنندگی و درخشش به بام‌های طبیعی لب افزوده می‌شود و همین‌طور به منظور تقویت رشد مژه‌ها روغن کرچک را به ریمل‌های طبیعی اضافه می‌کنند.
خواص آنتی باکتریال. اسید رسینولئیک حاوی خواص ضد میکروبی است، زمانی که روی زخم‌های باز استعمال شود، می‌تواند به عنوان یک ماده ضدعفونی‌کننده عمل کند. این روغن برای درمان عفونت‌های قارچی پوست، از قبیل عفونت‌های قارچی، و همچنین برای درمان و ضدعفونی نمودن خراش‌ها و بریدگی‌های جزئی مؤثر است. یکی از مزایای دیگر استفاده از روغن کرچک به عنوان درمان کمک‌های اولیه، اثر ضد خارش و خواص ضد درد آن است، که به کاهش علائم عفونت‌های جزئی پوست و التیام سریع‌تر آنها کمک می‌کند.
کاهش رکود. از آنجا که وزن مولکولی روغن کرچک پایین است، زمانی که به پوست زده شود، نه تنها از پوست می‌گذرد، بلکه توانایی این را نیز دارد که به اندام‌های عمیق‌تری از بدن نیز نفوذ کند. با توجه به آیورودا، هنر شفای باستانی هند، روغن کرچک توانایی گرم کردن بدن را داراست، که این امر می‌تواند موجب کاهش رکود بیش از حد مایعات بدن و مایعات لنفاوی شود. این رکود می‌تواند در بافت‌های بدن انسداد ایجاد کند، که منجر به احتباس آب و افزایش وزن می‌شود. در طب آیورودا، رایج است که مخلوطی از روغن کرچک و پودر زردچوبه را به توده‌ها و برآمدگی‌های لنفاوی زیر پوست می‌زنند تا آنها را حل کنند. این روغن برای استفاده در ماساژ کامل بدن برای افرادی که بدنشان مایعات را در خود بیش از اندازه نگه می‌دارد بسیار مفید است. افرادی که بدنشان به تحریک گرمایی و تقویت نیاز دارد نیز از ماساژ با این روغن سود می‌برند. مزایای گرم‌کنندگی و مرطوب‌کنندگی این روغن برای افراد دارای پوست خشک مناسب است.
تسکین درد و سلامت مفاصل. اسید رسینولئیک، علاوه بر خاصیت آنتی باکتریال (ضد میکروبی)، دارای خواص ضد درد قوی نیز هست. بنابراین روغن کرچک نه تنها به تسکین درد ناشی از بریدگی و خراش کمک می‌کند، بلکه برای تسکین مفاصل دردناک، مشکلات آرتروز یا سایر بیماری‌های اسکلتی عضلانی یک راه‌حل و درمان ایده‌آل است. هنگامی که این روغن به طور مرتب به مفاصل دردناک زده شود، برای کمک به روان کردن مفاصل، کاهش درد و افزایش گردش خون بسیار مفید است. برای افزایش گردش خون بهتر و بیشتر، فلفل و پودر زردچوبه را نیز می‌توان به روغن کرچک اضافه کرده و یک پماد گرم‌کننده و تحریک‌کننده آماده کرد. این پماد را می‌توان روی نواحی سفت شده و دردناک قرار داده و ماساژ داد (اجازه دهید این پماد از شب تا صبح روی ناحیه دردناک باقی بماند).
کاهش یبوست و تقویت سم‌زدایی. در طب طبیعی درمانی، روغن کرچک یک ماده محبوب برای درمان یبوست و جزءِ لازم و ضروری برای حضور در هر برنامه سم‌زدایی به شمار می‌آید. به بیماران دستور داده می‌شود که این روغن را به کل پوست منطقه شکمی خود (از قفسه سینه تا زیر ناف) مالیده و ماساژ دهند، اطمینان حاصل کنند که این روغن حتماً تا ناحیه بالای کبد را نیز پوشش داده است. برای بدست آوردن نتیجه بهتر، سپس از بیماران خواسته می‌شود که ناحیه روغن زده شده را با یک حوله و یک کیسه آب گرم بپوشانند. گرمایی که از کیسه آب گرم حاصل می‌شود به روغن کمک می‌کند تا به ارگان‌های شکمی نفوذ کرده، و ضایعات را از بین برده و همچنین رکود کل سیستم گوارشی، از جمله کبد را کاهش دهد. توانایی این روغن در تحریک کبد به فرآیندهای سم‌زدایی طبیعی (که توسط کبد صورت می‌پذیرد) کمک می‌کند.
مراقبت از خود. به جای خوردن یک قرص برای درمان درد یا یبوست، انجام ماساژ با روغن کرچک کمک می‌کند تا به طور روزمره مشکلات خود را حل کرده و به سلامت خود کمک کنید. مراقبت از خود بسیار مهم است، البته نه فقط برای ارتقاءِ سلامت، بلکه برای توسعه روابط با بدن، به دست آوردن و تقویت توانایی‌های طبیعی بدن در بهبود مشکلات خود (خود شفابخشی بدن)

زمینه مصرف گیاه:

تغذیه و رطوبت پوست و مو؛
کاهش خطر ابتلا به حلقه‌های تیره زیر چشم؛
کمک به پیشگیری و درمان چین و چروک؛
تقویت رشد مژه‌ها؛
خواص آنتی باکتریال؛
ضدعفونی‌کننده روی زخم‌های باز؛
درمان عفونت‌های قارچی پوست؛
اثر ضد خارش؛
تسکین مفاصل دردناک، مشکلات آرتروز یا سایر بیماری‌های اسکلتی عضلانی؛
افزایش گردش خون؛
کاهش یبوست؛
تقویت سم‌زدایی کبد؛
درمان سرفه.
https://www.parsegard.com

:: موضوعات مرتبط : طب
:: برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.