نوشته‌های تازه
آخرین دیدگاه‌ها
پیشگیری از سرطان با این ۱۰ خوراکی قلیایی
یکشنبه, 24 بهمن 1395

یکی از عوامل رشد سرطان در کشور عزیزمان رژیم غذایی غربی است که شامل خوراکی‌های فست‌فود، ساندویچ، فراورده‌های گوشتی، شکر فراوان، خوراکی‌های ژنتیکی مهندسی شده و گوشت‌های پرورشی است. تمامی خوراکی‌های ذکر شده موجب اسیدی شدن محیط بدن می‌شوند. تحقیقات متعددی نشان داده‌ است که سرطان نمی‌تواند در محیط قلیایی زندگی کند. بنابراین بهتر است خوراکی‌هایی را مصرف کنیم که اسیدیته بدن را کاهش دهد و محیط را قلیایی تر نمایند. بدن انسان در حالتی که PH نزدیک ۷.۴ است بهتر کار می‌کند که در فاز قلیایی قرار می‌گیرد.

اگر نمی‌دانید PH بدن شما چقدر است می‌توانید به داروخانه بروید و کاغذ تشخیص PH را خریداری نمایید و اول صبح ادرار خود را تست نمایید. سپس در اواسط یا اواخر روز دوباره این تست را انجام دهید و ببینید خوراکی‌هایی که مصرف نمودید محیط بدن شما را به سمت اسیدی یا قلیایی هدایت نموده‌اند.

برای اینکه دقیقا بدانید چه رژیم غذایی برای شما نتیجه بهتری به ارمغان خواهد آورد انجام این تست الزامی است.
مقالات پیشنهادی برای کسانی که می‌خواهند با تمام قوا سرطان را از خود و خانواده دور کنند
۱ – لیمو

درست شنیدید، لیمو! مطمئن به این موضوع فکر می‌کنید که چگونه یک میوه به این حد اسیدی برای قلیایی کردن و مبارزه با سرطان مناسبت است. باید بگوییم که لیمو هم اسیدی است هم نیست. بحث بر سر این نیست که خوراکی اسیدی است یا قلیایی، مهم این است که چه تاثیری بر بدن می‌گذارد. با وجود اینکه خود لیمو اسیدی است، اما زمانی که وارد بدن می‌شود اثر قلیایی دارد، مخصوصا زمانی که آب مخلوط شود. به همین دلیل است که بسیاری از مردم مخلوطی از آب لیمو و آب گرم را صبح می‌نوشند که در طول روز آنزیم‌های خود را تنظیم کنند، گوارش بهتری داشته باشند و سموم بدنشان را کاهش دهند.
۲- ادویه‌جات

ادویه‌جات بسیاری وجود دارد که با مصرف آن‌ها در بدن شما اثر قلیایی بوجود می‌آید. بهترین این ادویه‌جات نمک دریایی، نمک هیمالیایی، کاری، زنجبیل، خردل و دارچین است. پس اگر از این ادویه‌ها کمتر استفاده می‌کنید به سرعت این موارد را تهیه کنید.
۳- سبزیجات ریشه‌ای

تقریبا تمامی سبزیجات ریشه‌ای تاثیر قلیایی دارند در کنار اینکه سرشار از مواد معدنی مفید هستند و فیبر فراوانی دارند. اگر نمی‌دانید که از این نوع سبزیجات چطور یک غذای خوشمزه درست کنید کافیست جستجویی در اینترنت بکنید. ما هم تلاش می‌کنیم در اینده نزدیک مقالاتی در این مورد تهیه کنیم. بهترین انواع این نوع سبزیجات که تاثیر بیشتری دارند عبارتند از هویج، ترب کوهی، تربچه، چغندر، شلغم و شلغم روغنی است. این گیاهان در فرهنگ ما ایرانی‌ها جایگاه ویژه‌ای دارند پس خوردن آنها برای ما خیلی دشوار نیست. همیشه سر سفره یکی از این موارد خوراکی را داشته باشید.
۴- پروتئین، مخصوصا گیاهی

برخی از بهترین انواع پروتئین قلیایی از پروتئین‌هایی که از گیاهان استخراج می‌شود وجود دارد و نه حیوانات. به طور مثال بادام، فندق و توفو از نمونه‌های جالب این دانه‌های گیاهی هستند. هر از چندگاهی از این دانه‌های فوق‌العاده با خاصیت استفاده کنید.
۵- میوه‌جات

توجه داشته باشید که اسیدی بودن میوه ارتباطی به تاثیر آنها در بدن ندارد و ممکن است با وجود اسیدی بودن در بدن اثر قلیایی ایجاد نمایند. این میوه‌ها زمانی که در بدن جذب می‌شوند اثر قلیایی می‌گذارند. بهترین این میوه‌ها عبارتند از : گلابی، هندوانه، هلو، طالبی، انگور، سیب، موز، سیب، گرمک، انواه توت‌ها، پرتغال و از همه مهمتر همان لیمو که در ابتدا گفتیم.
۶- سبزیجات خانواده کلم

تحقیقات متعددی نشان داده است که مصرف انواع کلم و کاهو تاثیر بزرگی برای مبارزه و پیشگیری از سرطان دارد و این موضوع به دلیل اثر قلیایی بالای این سبزیجات است. بهترین انواع این سبزیجات که در فرهنگ ما نیز جایگاه ویژه‌ای دارند عبارتند از: گل کلم، کلم معمولی، کلم بروکلی و به طور کل هر گونه از این خانواده بزرگ سبزیجات
۷- سبزیجات برگی

این دیگر گفتن ندارد که سبزیجات برگی یکی از سالم‌ترین خوراکی‌های کره زمین هستند. از مادر بزرگمان این موضوع را به ما گوشزد کرده است تا کارتون‌های تام و جری و آزمایشگاه‌های اروپا. سبزیجاتی چون اسفناج، جعفری، شاهی، نعنا و کلی هر سبزیجات برگی که وجود دارد بسیار مفید هستند. مواد درونی این سبزیجات متفاوت است اما همگی سرشار از مواد مفید مانند ویتامین C ، ویتامین K، مواد محافظت کننده در مقابل قارچ و باکتری(phytonutrients) و همچنین فیبر فراوان هستند.
۸- دیگر سبزیجات

این طور که به نظر می‌رسد نمی‌توان نکته بدی در مورد سبزیجات گفت، هر چه از خوبی این خوراکی‌ها بگوییم کم گفتیم. اما برخی از این سبزیجات و گیاهان اثر بیشتری نسبت به دیگران دارند و در حفظ تعادل PH بدن شما و ایجاد شرایط قلیایی‌تر موثر تر هستند. مواردی همچون خیار، پیاز، کاهو و انواع فلفل تاثیر بالایی در این زمینه دارند و استفاده از آن‌ها بسیار پیشنهاد می‌شود.
۹- سیر ، سلطان سلامتی

واقعا مقاله‌ای هست که سیر در آن نباشد؟ این خوراکی یکی از مواردی است که هر کسی برده راضی بوده. از خوشمزه کردن هر چیز بدمزه گرفته تا این که پیشگیری کننده بیماری‌های قلبی است باعث شده این خوراکی تبدیل به یک سلطان در دنیای سلامتی شود. یکی از مواردی که در تحقیقات متعدد نشان داده شده است تاثیر مستقیم این خوراکی بر سلامت قلب است که این کار را با تنظیم فشار خون و سطح کلسترل خون انجام می‌دهد.

اما یکی از تاثیرات مهم سیر ایجاد تاثیر قلیایی در بدن است. هر روز یک یا دو سیر خام را له کنید و مصرف کنید تا عمری طولانی‌تر داشته باشید
۱۰ – مواد معدنی

بسیاری از مواد معدنی در بدن اثر قلیایی ایجاد می‌نمایند، این مواد معدنی عبارتند از: منیزیم، پتاسیم، کروم، آهن، کلسیم و سلنیم. بسیاری از این مواد را به راحتی می‌توانید با یک تغذیه سالم دریافت کنید اما یک مورد یعنی منیزیم خیلی در مواد غذایی وجود ندارد و نیاز به توجه بیشتری دارد. در صورتی که احساس می‌کنید زندگی شهری و پر مشغله شما نمی‌گذارد تمامی مواد معدنی مورد نیاز را تامین کنید، از مکمل‌های حاوی ویتامین استفاده نمایید تا این مواد برای بدن شما تامین شود و بدن از استخوان برای دریافت این مواد استفاده ننماید.

:: موضوعات مرتبط : سخنرانی
:: برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.