نوشته‌های تازه
آخرین دیدگاه‌ها
پشت پرده روغن های صنعتی؛روغن مایع امروز بدتر از روغن جامد دیروز
یکشنبه, 13 دی 1394

پشت پرده روغن های صنعتی (روغن مایع امروز بدتر از روغن جامد دیروز!)

معمولا نسل جوان امروز را نسل روغن‌نباتی خطاب می‌کنند.در آینده نزدیک نیز کودکان امروز را جوانان روغن مایع نباتی دیروز خطاب خواهند کرد!
در گذشته نه چندان دور کسی از مضرات روغن جامد مطلع نبود، اما نسل روغن‌های پرطرفدار جامد در حال انقراض است و بخش اعظم روغن‌های مصرفی، روغن مایع گیاهی است. در این بین روغن‌های مخصوص سرخ‌کردن نیز با ورودشان به بازار صنایع غذایی، به ما یادآوری کردند که روغن‌های مایع معمولی هم برای سرخ‌کردن و حرارت بالا تولید نشده‌اند.

با وجود آنکه هنوز هم خیلی‌ها اعتقاد دارند روغن‌نباتی مزه غذا را بهتر می‌کند، اما دیگر کمتر کسی است که برای سرخ‌کردن از روغن‌های معمولی استفاده کند. مدت‌زمان زیادی از تولید روغن‌های مخصوص سرخ‌کردن نمی‌گذرد و هنوز ابهام‌های زیادی در مورد نحوه مصرف، مواد تشکیل‌دهنده و کیفیت آنها وجود دارد.هر روز نیز ابعاد جدیدتری از مضرات این روغن ها مشخص می گردد.در آینده نزدیک نیز باید منتظر افزایش بیمارانی باشیم که همچون روغن نباتی جامد دیروز دلیل اصلی بیماریشان در اثر مصرف سالها روغن مایع امروز است.
روغن های خوراکی امروز روغنهای سردی هستند که بیش از اینکه کاربرد خوراکی داشته باشند کاربرد صنعتی دارند.در گذشته از این روغن ها در جلا دادن در صنایع چوبی، تولید روغن چراغ، روان کننده برای موتورهای بخار در ترابری، تولید شمع و… مورد استفاده قرار می گرفته.گیاهان این روغن ها بعضا سمی بوده که امروزه با اصلاحات ژنتیکی این روغن ها به روغن خوراکی تبدیل شده اند.(در ادامه اطلاعات بیشتری درباره این روغن ها به دست خواهید آورد)
روغن های خوراکی امروز اغلب از این گیاهان و یا مخلوطی از آنها تولید میگردد:

روغن دانه سویا

روغن کانولا (کلزا)

روغن پالم

روغن پنبه دانه

آفتابگردان

هسته انگور

روغن دانه سویا

یکی از موارد ‏ دخالت‏های استعمار، در کشاورزی ما بود با به‏ اصلاح مطالعاتی که کارشناسان‏ کشاورزی آنها تحت پوشش کارشناسنان ملل متحد،یونسکو و غیره در تشخیص و تعیین دانه نباتی که باید در کشورها کشت شود،به عمل می‏آوردند.در ایران که مرکز تاخت و تاز مستشاران بدون پوشش‏ یا تحت پوششهای ظاهر فریب یونسکو یا اف آ او و از این ردیف بود تحت این‏ عنوان که روغن سویا روغن وافر و ارزانی‏ است،آنرا به کشور ما تحمیل کردند و برای مقدمه کار،ناگهان سرمایه داران‏ وابسته و صاحبان صنایع روغن نباتی‏ مقالات متعددی در چند صفحه در روزنامه ها در مزایای این‏ روغن نشر دادند تا مردم ایران را که‏ تا این تاریخ شاید نامی هم از سویا نشنیده بودند،دچار انحراف ذهن ساخته‏ و بعنوان اینکه «مائده‏ای»!به آنها تقدیم می‏کنند،اسیر عوارض روغن‏ سویا که قرار بود در پوشش این تبلیغات به‏ ایران سرا زیر شوند،سازند.

همزمان با درج این مقالات که سر تا پا در مدح سویا بود شرکتی از همین صاحبان‏ صنایع که آگاه و نا آگاه دنباله‏روسرمایه‏ داری وابسته به صهیونیسم بودند،به نام‏ شرکت توسعه کشت دانه‏های روغنی‏ تأسیس شد و بر خلاف آنچه انتظار می رفت‏ شروع به توسعهء کشت دانهء سویا که‏ اساس امیدی به توسعه کشت آن نبود، کرد.می‏دانیم که دانهء سویا از جمله‏ زراعت‏هائی است که به آب فراوان و محیط مرطوب نیاز دارد.خوب کشوری که همه می‏دانید دچار کم آبی و خشکی است چرا باید بدون‏ توجه به مقتضیات اقلیمی خود،به توصیه‏ کارشناسان خارجی را انتخاب کند؟!بر اساس این برنامه که جلوگیری از خود کفا شدن نسبی کشور از نظر دانه‏های‏ روغنی تحت پوشش آن قرار داشت،برنامه‏ پیاده کردن کشت دانه سویا(لوبیا چینی)در دستور کار قرار گرفت.

تولید روغن مایع‏ در ایران که ماده اولیه آن اکثرا سویا می‏باشد همراه با تدابیر حفاظتی نیست یعنی‏ به بطور سهمی هیدروژنه می‏شود و نه اسیدهای چرب اشباع شدهء اضافی گرفته میشود نه دستگاههای تصفیه و بخصوص مراحل‏ بعد از بی بو کردن،از فولاد زنگ نزن هست‏ و نه زیر چتر حفاظتی ازت قرار می‏گیرد.هم‏ در آشپزخانه مصرف می‏شود و هم حرارت‏ بیش از ۱۸۰ درجه سانتی گراد می‏بیند.
این روغنها اصولا نباید به مصارفی برسد که لازمه آن حرارت دیدن است چه رسد به‏ اینکه اکثر این اغذیه که خوارک قسمت مهمی‏ از شهر نشینان ما شده تحت حرارتهای بیش‏ از ۱۸۰ درجه سانتیگراد فراهم می‏گردد.
با تمام این خصوصیات استعمارگران صهیونیست یهودی همانطور که داروهای مشکوک و احتمالا سرطان ‏زا را به جهان سوم صادر می‏کنند تا روی مردم این سرزمین‏ها مانند موش آزمایشگاهی آزمایش شود برای فروش‏ روغن سویا نیز با تمام قوا به جهانیان فشار سیاسی وارد می آورد.

زیان‏های سویا


-مصرف سویا، باعث کاهش سلول های جنسی مردانه(اسپرم) و همچنین ناباروری در مردان می گردد.

-مصرف سویا فعالیت استروژن(هورمونی که تاثیر منفی بر روی سلول های جنسی مردان دارد) را افزایش می ‌دهد. افرادی که میزان سویای بیشتری مصرف نموده ‌اند، ‌سلول های جنسی در آن ها حدود ۴۱ میلیون کمتر از کسانی است که سویا نخورده ‌اند. طبق مشاهدات، میزان اسپرم طبیعی بین ۸۰ تا ۱۲۰ میلیون در میلی لیتر می ‌باشد.

-مصرف فراوان آن در مردان تاثیرات منفی در پی دارد سویا در مردان سبب تاثیر منفی بر رفتار اجتماعی آنان و بروز رفتارهای خشن می شود.

-مصرف سویا در پسران،ریسک ایجاد سرطان بیضه را در بزرگسالی افزایش میدهد. فیتواستروژن های سویا میتواند باعث کاهش چشمگیر میزان اسپرم در منی مردان شود.

-سویا همچنین حاوی مقادیر زیادی مواد ضد مغذی است .از جمله این مواد ممانعت کننده های آنزیمی هستند که با باند شدن به تریپسین و سایر آنزیم ها از عملکرد آنها ممانعت کرده و از جذب پروتئین جلوگیری میکنند.در مطالعات حیوانی، رژیم های غنی از ممانعت کننده های تریپسین،باعث ایجاد و حاد شدن مشکلات پانکراس از جمله سرطان پانکراس میشود.

-مطالعات متعدد همچنین حاکی از تاثیر ایزوفلاوونوئیدهای سویا در اختلال عملکرد تیروئید و ایجاد گواتر است.

-سویا همچنین حاوی هماگلوتنین است ،ماده ای که باعث تشکیل لخته خون و تحریک چسبیدن گلبولهای قرمز به یکدیگر میشود که نه تنها مشکلات قلبی عروقی می آفریند بلکه باعث کاهش اکسیژن رسانی به بافت ها میشود.

-ایزوفلاوونوئبدهای سویا ترکیباتی شبیه به استروژن هستند که فیتواستروژن نامیده می شوند.دریافت مقادیر بالای فیتواستروژن های سویا میتواند باعث ایجاد اختلالات داخلی در کودکان شود مطالعات متعدد نشان داده است که در نوزادانی که شیر خشک حاوی سویا دریافت کرده اند نسبت به آنهایی که با شیرخشک معمولی تغذیه شده اند، بلوغ زودرس بیشتر اتفاق می افتد، زیرا غلظت های بالای فیتواستروژن های سویا باعث میشود که سطح هورمونی در کودکان همانند بالغین گردد. نوزادانی که فرمولای سویا مصرف کرده اند ،۲ برابر بیشتر از سایر کودکان مبتلا به دیابت نوع ۱ می شوند. شیر خشک حاوی سویا علاوه بر اینکه تاثیرات منفی هورمونی اعمال میکند،۱۰۰۰ برابر بیشتر از فرمولای معمولی آلومینیوم دارد.

– تریپسن و هماگلوتینین سویا باعث کاهش رشد در کودکان میگردند.

نامرغوبیت روغن سویا
– روغن سویا در قبال اکسیژن هوا بشدت‏ آسیب پذیر است.
– روغن سویا در قبال حرارت هوا بشدت‏ آسیب پذیر است.
– روغن سویا به علت دارا بودن اتصال سوم اسید لینولنیک که در این روغن،حدود ۹% کل اسیدهای چرب می‏باشد و وجود فسفاتیدها و ایزومرهای ناپایدار و مواد غیر قابل‏ صابونی موجود در روغن،در خطر برگشت‏ طعم قرار دارد و با وجودی که خیل عظیمی‏ از کارشناسان و پژوهشگران در آزمایشگاه های تجسس آمریکا و اروپا از سال‏ها قبل‏ سر گرم مطالعه بمنظور چاره جوئی و رفع‏ این عیب هستند هنوز نتوانسته‏اند از برگشت طعم آن کلا جلوگیری کنند.

روغنکانولا (کلزا،نوع خاصی شلغم روغنی که میزان مواد سمی آن را به حداقل رسانده اند)

کانولا، گیاهی از خانواده چلیپاییانBrassiea است که ابتدا در ایران کشت می شده و ۷۰۰ سال پیش برای تولید روغن چراغ به لهستان برده شده است. پس از آن سال ۱۸۴۵ به فرانسه رفته و کلزا نام گرفته است. کلزا، گیاهی روغنی است که مقدار ماده مضر گلوکزینولیت در کنجاله و اسید اروسیک در روغن آن بالا است و مصرف خوراکی ندارد و فقط برای جلا دادن وسایل چوبی همراه روغن برزک استفاده می شود. اگر چه در قرن سیزدهم این محصول در اروپا به عمل می آمد ولی استفاده از آن تا زمان توسعه نیروی بخار عملی نشد و در آن زمان بود که ثابت شد ترکیب روغن کلزا، آب و بخار بهتر از هر وسیله لغزان کننده دیگری سطح فلزات را می شوید.در حقیقت احتیاج به فرآورده های دانه های کلزا از کمبود بحرانی روغن کلزا پس از محاصره منابع روغنی کلزای اروپا و آسیا در جنگ جهانی دوم از اوایل سال های ۱۹۴۰ شروع شد. در آن زمان این روغن به طور مبرم به عنوان وسیله ای چرب کننده برای تعداد فزاینده موتورهای بخار در کشتی های نیروی دریایی و ترابری استفاده می شد.سال ۱۹۴۵ این گیاه به کانادا رفت و روی آن اطلاعات ژنتیکی صورت گرفت که آن را به روغن خوراکی با درصد اسید اروسیک پایین حدود یک درصد تبدیل کردند.

روغن کانولا (کانادا + اویل): روغنی است که از گیاه منداب (کلزا) تهیه می شود. روغنی است صنعتی که توصیه می شود که حتی حیوانات هم از این گیاه تغذیه نکنند زیرا باعث وحشی شدن حیوان می شود. این که گفته می شود کسانی که جراحی قلب انجام دادند از روغن کانولا استفاده کنند کاملاً اشتباه است و حاصل اندیشه های صهیونیستی است.

مضرات کلزا:
قابلیتفاسدشدنآننسبتبهسایرروغنهابیشتراست.
وقتیدردمایبالابهآنگرمادادهشود،دودناشیازآنباعثابتلابهسرطانریهمیشود.
تحقیقاتوآزمایشاتنشانمیدهدکهوقتیاینروغنرادردمایبالاگرمادهیم،سمایجادمیشود.
سبب تولید رادیکال‌های آزادی می شود که برای بدن مضر است.

روغن پالم


این گیاه اولین بار در کشورهایی مثل آنگولا و توگو به عمل آمد. تکثیر و داشت آن در کشورهایی مانند مالزی و اندونزی و فیلیپین از سال ۱۸۴۸ میلادی شروع شد.امروزه روغن پالم دومین روغن نباتی جهان از نظر تولید به شمار می‌آید ضمن آنکه بالاترین میزان صادرات را در میان روغن‌های نباتی به خود اختصاص داده است. این روغن از سال ۲۰۰۴ با افزایش تولید مواجه شده و روغن سویا را که تا پیش از آن سرد مدار تولید در جهان بوده کنار زده است.
مصرف روغن پالم در صنایع صابون سازی و همچین مشتقات روغن پالم در صنایع مختلف آرایشی، بهداشتی و شیمیایی از گذشته مطرح بوده است.از روغن پالم می‌توان در تهیه چربی‌های مورد استفاده در خوراک دام، کاربردهای ترکیبات شیمیایی، صابون، لوسیون‌ها و کرم‌های آرایشی، مرکب‌های چاپ، انواع شمع، گریس‌های روان‌ساز و انواع اسفنج پلی اورتان استفاده کرد. امروزه یکی دیگر از صنایعی که در آن روغن پالم مورد استفاده قرار گرفته صنعت سوخت است به نحوی که از این روغن به‌جای بنزین به عنوان سوخت خودرو استفاده می‌شود.

امروزه بر نیز مطالبی اثبات شده که بد نیست آنها را نیز مورد توجه قرار دهیم:
-هسته پالم حاوی اسیدهای اشباع مریستیکی و لوریکی است که بسیار مضرند.روکشهای کاکائویی مواد غذایی(بستنی، کیک، تافی، پیراشکی و…) که بر پایه روغن نارگیل و هسته پالم تولید میشوند، جزء مضرترین و بی کیفیت ترین روغنها هستند.
-جامد بودن این روغن موجب تمایل به رسوب چربی در جدار عروق می گردد.
-گرچه HDL با مصرف این روغن افزایش می یابد ولی کل کلسترول(کلسترول توتال) نیز در درازمدت با مصرف آن بالا می رود.

روغن هسته انگور

چنان که از نامش بر می آید از روغنی است که از هسته انگور به دست می آید.در هسته انگور مقداری روغن موجود است‌. روغن هسته انگور Grape seed oil به رنگ زرد مایل به سبز است.این روغن هم مدتی است که در بازار رواج پیدا نموده است.
مانند سایر روغن های معرفی شده این روغن هم طبیعت سردی دارد.این روغن بیشتر در صنایعی مانند رنگ سازی و صابون سازی کاربرد دارد. روغن هسته انگور از ضایعات کارخانه های شراب سازی در اروپا بدست می آید.مصرف برخی پلی فنل ها که در هسته انگور موجود است باعث کاهش جذب آهن در بدن و افزایش ابتلا به بیماری کمبود آهن می‌شود در واقع روغن هسته انگور باعث کم خونی می شود.
روغن هسته انگور برای پخت از روغن هسته انگور که مصرف موضعی دارد متفاوت است.از روغن های طبیعی برای درمان موضعی بیماری های مختلف استفاده می کنند.

روغن پنبه دانه

نوعی روغن نباتی جدید است که از دانه‌های گیاه پنبه استخراج می‌شود. این روغن را پس از جدا نمودن پنبه دانه از لیف، به دست می‌آورند. این روغن را حتماً باید برای مصارف خوراکی تصفیه کنند. معمولاً در تهیهٔ چیپس سیب زمینی و دیگر انواع اسنک از این روغن استفاده می‌کنند.
این روغ مصرف خوراکی ندارد ولی محققان دانشگاه تگزاس اخیرا با ایجاد تغییرات ژنتیک گیاه تراریخته ای را تولید کردند که با تضعیف سم گوسیپول، نوعی سم طبیعی که در دانه‌های پنبه وجود دارد و آنها را از آفت ناشی از حشرات حفظ می‌کند،قابلیت خوراکی داشته باشد.

گوسیپول تاثیرات سوئی بر رشد و تولید مثل موجودات زنده دارد.
آرد پنبه دانه یکی دیگر از منابع خوراک دامی است. محتوای پروتئینی پنبه دانه کمی پایین تر از کنجاله ی سویاست.در دامداری صنعتی امروز پنبه دانه ها به عنوان یک پروتئین مکمل برای گاوهای نر جوان به خاطر اثرات مضر آنها بر تولید مثل توصیه نمی شوند.
همچون روغن دانه سویا، روغن پنبه دانه را هم اغلب به طور جزئی یا کلی هیدروژنه می‌کنند مشکلی که در زمینه هیدروژنه نمودن چربی ترانس وجود دارد این است که این گونه روغن‌ها بسیار برای سلامتی مضرند. روغن پنبه دانه اولین روغنی بود که آن را هیدروژنه نمودند و البته در آن زمان برای مصارف خوراکی به کار نمی‌رفت، بلکه در تولید شمع از این روغن استفاده می‌کردند.

روغن آفتابگردان

آفتابگردان گیاهی است یکساله و تا حدود سه متر رشد می‌کند‌.گیاه بومی آمریکا که سرخ پوستان آن را به‌خاطر تخم آن که به مصرف غذا می‌رسد می‌کاشتند و پرورش می‌دادند‌.
روغن این گیاه گرم و خشک است و فوایدی برای آن بیان شده است.ولی فقط مقدار کمی از این روغن در روغن های صنعتی که به نام روغن آفتابگردان به فروش می رسد وجود دارد. بیشتر محتوای این روغن از پارافین خوراکی که محصول پالایشگاهای نفت است درست شده است که کلسترول خون را افزوده موجب چربی خون و… می شود که کشنده است.

لازم به ذکر است که اگر روغن مایعی مثل آفتابگردان خالص باشد قیمتی ۱۵ الی ۲۰ برابر قیمتی خواهد بود که در بازار به فروش می رسد در صورتی که یک روغن ۱ کیلویی آفتابگردان از یک کیلو تخم آفتابگردان ارزانتر است!

اخیرا تحقیقات نشان داده است که روغن آفتابگردان صنعتی و روغن‌های حاوی اسید آراشیدونیک مانند روغن جوانه ذرت،به علت ایجاد التهاب موجب افزایش درد و رنج افراد مبتلا به التهاب مفاصل و همچنین تولید رادیکال‌های آزادی است که برای بدن مضر است.

روغن های خوب

-روغن خوب همان روغنی است که پیشینیان ما استفاده می کرده اند و با آن عمر طولانی داشته اند.
-روغن خوب همان روغن هایی است که همه ی پیامبران الهی استفاده می کرده اند.
-روغنی که طبیعت آن سرد است برای مصارف صنعتی مفید است، نه برای مصرف انسان.
-روغن های صنعتی که به عنوان روغن خوراکی مصرف می شوند در دمای ۴۰ درجه سانتیگراد در کبد منجمد می شوند.
-هنگام سرخ کردن و… مقداری روغن به دیوارۀ کنار گاز برخورد می کند که روغن خوب بعد از چند ماه به راحتی با یک دستمال پاک می شود در صورتی که روغن های سرد را باید با سیم ظرف شویی برطرف کرد.
-اگر میخی را که قابلیت زنگ زدن داشته باشد، در روغن صنعتی (نباتی) بیندازید، بعد از چند ماه زنگ می زند. بر خلاف روغن های خوب.

-اگر روغن خوب باشد، نباید موقع سرخ کردن داخل مواد غذایی نفوذ کند. مثلا برای سرخ کردن یک کیلو بادمجان، مصرف روغن را حتی تا یک هشتم روغن صنعتی کاهش می دهد .

-روغن نباتی های صنعتی به دلیل سوختن، بیش از یک بار قابل مصرف نیستند در صورتی که روغن های خوب نمی سوزند و می توانید آنها را صدها بار استفاده کنید. مثلا روغن کنجد ۲۵۰ درجه سانتی گراد را تحمل می کند.

بهترین روغن های خوراکی:

۱- روغن زیتون

۲- روغن کنجد

۳- روغن محلی (روغن زرد)

۴- روغن دنبه گوسفند

این روغن ها دارای طبیعتی گرم و مرطوب (دموی) هستند.
غیر از این چهار مورد بالا بقیه روغن ها چون طبیعتی سرد و خشک (سودایی) دارند خطرناک هستند.
غذایی که با این روغن ها سرخ می شوند (سرخ کردنی ها) دارای طبیعت تابستانی هستند و باعث تناسب اندام و لاغری می شوند.
در سنین بالاتر از ۳۵ باید در مصرف چربی ها مراقبت کرد.

ما در آینده دنبال چه می گردیم که در گذشته سراغ آن را نمی گیریم؟

مافیای صهیونیستی غذای غرب که در همه ی جهان ریشه دوانیده است تنها به فکر تباهی نسل ها و کسب ثروت ولو به نابودی کل بشریت است.هر تحفه ای که غرب با سالها تحقیقات وبا تبلیغات فراوان برای نابودی و تباهی نسل ها به ارمغان آورده است، پس از چندی با علنی شدن مفاسد و معایبش به قیمت تباهی نسلی به فراموشی سپرده می شود و دوباره چیز جدیدی جایگزین آن می شود.ما در آینده دنبال چه می گردیم که در گذشته سراغ آن را نمی گیریم؟ چرا به جای پیروی از راهی که گذشتگان و پیامبران ما پیموده اند و به مقصد رسیده اند به دنبال راه ها و چیز های جدیدی می گردیم؟ با توجه به اینکه اینکه روغن بخش مهمی از نیاز بدن انسان را تشکیل می دهد و کلیه افراد بالای ۲ سال باید ۳۰ درصد انرژی مورد نیاز روزانه بدنشان از چربیها تامین شود آنها با در دست گرفتن این بخش حیاتی روغن های مضری را به خورد بشر میدهند که نتیجه آن افزایش مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی عروقی، عقیم سازی و تضعیف نسل ها و بیمار شدن بسیاری از انسان هاست.

:: موضوعات مرتبط : طب
:: برچسب ها :
۶ دیدگاه نوشته شده است! می توانید دیدگاه خود را بنویسید

  • سالهاست که با مراقبت ویژه غذا می خورم و تا جایی که ممکن است از غذاهای سرخ کردنی دوری می کنم اما جالب است که آزمایشات کبد چرب دارم الان دقیقا فهمیده ام از همان اندک روغن هایی است که در سایر غذاها مانند برنج و… امی باشد لذا به غیر خوراکی بودن روغن های موجود در بازار شکی ندارم مطمئن هستم مصرف صنعتی دارند تا خوراکی .

    پاسخ

  • بنده از کل این روغنهای موجود بعنوان پاک کننده رنگ(البته روغنی)از دست و صورت استفاده میکنم.میتونید خیلی راحت یکبار امتحان کنید.بدلیل اینکه استفاده از تینر بروی پوست خطرناک هست وباعث سوختگی وخشکی پوست میشود روغن نباتی خیلی راحت کار تینر را انجام میدهد.ای کاش مردم عزیز به مضرات استفاده از این روغنها پی ببرند…

    پاسخ

  • روغن فقط محلی حیوانی . همیشه چیزی که تلویزیون تبلیغ می کنه بدونید دوشمن شماست. چای ها و رب گوجه هادارای رنگ هستند همین روغن مایع از مواد نفتی گرفته شده است،

    پاسخ

  • مشکل اینهکه الان نه تنها بچه ها خود منم روغن زرد یا دنبه رو نمی تونیم بخوریم روغن کنجد هم مسمومیت زاست مصرفش روغن زیتون رو همفکر نکنم بشه ازشبرایسرخ کردن استفاده کرد حالا قیمت بالاشبه کنار

    پاسخ

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.